Livmodersinflammation..

Igår var de ju dags för veterinärbesök igen för vår lilla siri..
När vi kom dit så kollade dom henne i öronen direkt och då sa hon direkt att de får söva henne och skölja rent riktigt ordentligt.. Då brände tårarna bakom örgonlocken. Visst visste jag att de inte är någon stor grej att bara skölja rent men de gjorde ändå jätte ont när dom tog henne ifrån mig och vi fick åka hem utan henne. Skulle få komma tillbaka runt halv fem tiden och hämta henne.

Så jag, Casper,Skorpan och Linda drog hem och började baka inför idag(torsdag) då jag skulle ha mammaträff här (kommer till de sen) efter en timme så ringer dom från Veterinären och dom berättar att dom misstänker att hon har livmoderinflammation, eller dom var säkra på att hon hade de. Varför hade vi inte märkt detta innan?? Varför hade inte DOM märkt de innan?? Jag frågar vad man gör åt de och dom berättar att de bästa är ju att ta bort livmodern då livmodersinflammation alltid kommer tillbaka om man behandlar de. Men eftersom vi vill ha valpar på henne så bestämde vi att vi skulle ta och behandla de så får vi ta valpar på henne så fort hon löper igen(vilket sker runt maj/juni), är ju inte helt säkert att hon kan få valpar då heller då chanserna minskar när dom har haft inflammation, och efter hon fått (om) valpar så tar vi bort livmodern direkt efter de.
Pratade med sambon samtidigt som jag hade veterinären i andra änden och tillsammans bestämde vi snabbt att vi skulle behandla de. Efteråt så kom tårarna, de gör så ont när ens djur mår dåligt, de är ju mina små bebisar oxå. När jag lugnat ner mig ringer jag till svärmor men då kommer återigen tårarna.. :'(

Så då väntade de två sprutor idag(torsdag) och imorgon för henne. Måste vara exakt 24timmar emellan sprutorna.

Kl fem igår var jag och hämtade en inte allt för pigg liten siri. Fick med mig tre olika recept på mediciner som jag hämtade ut och när vi kom hem så var hon redan mycket piggare när hon kom in.

Torsdag..
Var ju min  tur att ha mammaträffen. Fem mammor och fem barn är vi. Men tyvärr blev vi bara fyra idag.
Till lunch hade jag gjrot en god hjortgryta m. ris och till efterrätt blev de en after eight kaka m. hallon/blåbärsgrädde.
Blev massa lek, promenad och massa prat.. Super mysigt. Casper fick dock en liten stund på eftermiddagen en "skrikattack" och bara skrek o skrek. Vet inte om han fortfarande har ont i sina öron kasnke då han har börjat ta sig om örat denna veckan. Få se hur de e i helgen med han annars får jag ringa in på måndag.


Imorgon blir de alltså ett besök hos veterinären på morgonen, skulle egentligen på föräldragrupp ocå på förmiddagen men eftersom jag måste in med siri så hinner jag inte med de.
Annars ha vi nog ingenting planerat denna helgen .. SÅ vi tar dagen som den kommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0