min sambo är ju för goo..

Först ska jag ta lite roliga fakta om gårdagen..
Min sambo är ju för rolig ibland. Igår när han kom hem så sa han efter en stund: "Vad fint du har städat älsklig" Och jag brast ut i skratt, han har aldrig sagt att de är fint här hemma när jag har städat och när jag för en gång skull inte har städat något, då säger han att de är fint. 
Andra saken som hände igår var att jag hade gått o längtat efter en kycklingtallrik hela dagen igår och i söndags och när han ska ringa och beställa säger jag tydligt till honom att jag ska ha en KYCKLINGTALLRIK och han svara och fråga om jag skulle ha en kycklingtallrik och jag säger klart och tydligt JA. Och han ringer och bestlller(och jag är inte med och hör vad han säger), när jag sen ska hämta de vi beställ så säger jag vad vi hade beställt: en amerikansk sallad och en kycklingtallrik. Men han som jag prata med kolla bara kontigt och säger: no no en kycklingsallad hade ni beställt.. och efter ett tag fick jag ge mig och betalade snällt och gick till bilen, och då när jag pratat med christian så sa han att han trodde jag skulle ha sallad och att han hade beställt de. Åhh då bli man lite små irriterad när man längtat så länge efter en kycklingTALLRIK.

Idag..
har jag som vanligt städat lite, börja bli lite jobbigt att inte ha någont dammsugare(som är på "lagning" men som vi ändå kommer få en ny, SIBA) utan jag får går omkring med sopborste och sopa överallt, innan jag har jag ju alltid dammsugit typ en gång/varannan dag och då ser man ju inte hur smutsigt de är, men nu när jag har sopat varje dag så ser man verkligen hur jäkla skitit de bli här varje dag och de är rätt äckligt, man ser allt grus och framför allt hur mycket hundarna fäller varje dag. Jag tömmer sopskyffel efter sopskyffel med hundhår.. usch.. men skulle inte kunna leva utan dom små busarna så de är smällat man få ta:)

Symaskin.. 
Älsklingen kom hem för en stund sen(som för övrigt blirvit lite sjuk min lilla snuttis) och med sig hade han en symaskin. Han ville att jag skulle sy han huggarbyor som de va lite hål i och gylfen hade lossnat. Så nu ha jag hjälpt honom med de(gjorde bara gylfen sen gjorde han faktiskt resten själv) och har även sytt byxor som de varit hål på. 
Så nu efter typ en och en halv timmes paus från bloggandet försöker jag skriva klart detta inlägg. 

Filmer..
Igår hyrde vi även tre filmer på "hemmakväll", de blev "Äntligen Midsommar", New Moon" och "Funny People". Någon som sett dessa filmer? 
Den sistnämnda filmen såg vi på igår, och som vanligt så somnade jag lite stund mitt i filmen(som alltid) men de va nästan 2 och en halv timme lång, så när jag vaknade så hängde jag ändå med på vad som hade hänt och såg ju slutet. Ingen höjdar film men lite små rolig va de.. 
Tänkte lägga mej i soffan nu och kolla på äntligen midsommar, så få se om de är något bra.. 

Tjingelign

 


Sötnosen

Sömniga



Kommentarer
Postat av: sofie

sv: haha så sött :)

vad är dom för ras? Ja har alltid velat ha en tax eller en mops men har aldrig fått så blir nog när man flyttat hemifrån :)

kramis

2010-03-24 @ 16:32:11
URL: http://misssofiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0