Energi till tusen..

Nu har jag precis hämtat in mina två busar som jag släppte ut i hundgården så dom kunde busa av sig lite, siri gillar faktiskt att vara där, hon springer in dit självmant men de gör inte den andra busen.. hon vill bara vara inne i värmen. Trodde att dom skulle vara trötta nu efter någon timme i hundgården men ack så fel jag hade, hej å håå vad går, upp och ner från soffan, runt runt och upp i mitt knä o ner igen.. ojoj vilken energi dom ha alltså.

Har tagit de rätt lugnt nu på förmiddagen, städat lite ha jag gjort, diskat oxå, de är så gött när de inte är någon disk som står på diskbänken och när de är nystädat, mee like:)
Tyvärr så hålls de inte lika fint så länge eftersom jag ha två hundar som röjer järnet överallt och en sambo som inte riktigt tänker på de alltid.. men visst e de underbart ändå.. (ibland iaf)

Ha även burit in lite ved så jag har börjat elda lite, 14grader inne lite kallt e de allt. Ska försöka få upp lite värme innan jag kan börja baka iaf.

Idag är de ju som sagt vår traditionella TISDAGSMYS med Hannah och Jimmy, jar inte hört med dom om dom kan kommma men förhoppningsvis kan dom de om inte hannah jobba sent idag.
Vi ha alltså varje tisdag tillsammans med hannah och jimmy lite tisdagsmys, vilket innebär att varannan tisdag bjuder vi på mat och spelar kort och varannan e de deras tur att bnjuda på mat och lite kortspelande.
De är faktiskt väldigt och då har man ju något att se fram emot varje vecka, tisdagar gör man ju vanligtvis ingenting på ändå.
Ikcäll är de ju som sagt våran tur att bjuda på mat, och nu börjar de faktiskt  bli lite svårt att komma på vad man ska bjuda på, särskilt i efterrättsväg. Men denna veckan fick min sambo bestämma hela menyn, jag hade verkligen inga ideér alls, så de fick bli som han ville.
Middag: Hemmagjorda Hamburgare m. bröd, pommes och de som hör därtill.
Efterrätt: (som jag egentligen inte tycker är någon efterrät utan mer ett kaffe bröd, men han får som han vill) Fyllda vaniljbullar.. ähh.. jaa..
Så ska börja baka snart, men först ska jag vika lite tvätt och slänga in ny tvätt i tvättmaskinen.

Igår började jag ju med skorpans troliga tröja som jag ska försöka göra helt utan beskrivningar utan bara med tankar som jag ha i huvudet som de ska se ut, ska bli spännande om de kommer att fungerar.
Ska lägga in lite bilder från igår och från nu på mina sötnosar.

Tjingeling


Skorpan i sin fina prinsess tröja.


<3


Skorpan ligger i solen och värmer sig:)


Och siri har oxå lugnat ner sig o vilar i solen


Jag hade lite tråkigt i bilen igår när jag väntade på älsklingen,
och ett par glasögon hittade jag oxå:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0