Kräftfiske

Jaha, efter ett par dagars ledighet från allt som har med sjön o göra(pga blåsigt) så var vi igång imorse igen..
Klockan halv åtta åkte vi ut på sjön för att vecka kräftburarna, de var faktiskt en hel del kräftor idag, mycket mera än vad de har varit de senaste gångerna. Börjar bli trött på detta faktiskt och vill att denna säsongen ska vara över snart,börjar bli lite för tjatigt nu..

På vägen hem så tog vi upp lite nät som hade legat i väldigt länge nu och eftersom de har blåst välidigt mycket de senaste dagarna så ha vi inte kunnat vecka dom och därav var de en hel del röten fisk.

I måndags började ju råbockspychen..
och jag och älsklingen har varit varje dag och försökt skjuta en råbock men utan resultat.Men igår morse när han var ute (dagen då jag inte fökjde med) så sköt han ju såklart en hjorthind...Så typiskt när man inte följer med en dag. Blev väckt kl sex av en väldigt skakig Sambo som hade skjutit på en hjort och inte vetat om han fick den. Så jag åkte upp med siri för att spåra och mycket väl så låg den en bit in i skogen. Så bra för siri att få träna lite och lukta på lite vilt nu inför jaktsäsongen..

Fick ett brev på posten idag...
och i där låg de ett jättefint armband som jag beställde för någon vecka sen.

För någon vecka sen så hittade jag en blogg, hur vet jag inte men glad är jag för de att jag gjorde de.
Tjejen heter Catrin och hon är jätte duktig på att göra smycken. Såg en hel del smycken som hon hade gjort och jag var bara tvungen att beställa ett jag oxå... och idag fick jag hem de, så himla fin är de, och de kommer användas flitigt vill jag lova.
Lägger in bild nedanför och även en länk till denna otroligt duktiga tjej.


Nu ska jag ut och försöka klippa gräset, josses vad de växer, var ju itne många dagar sedan som jag klippte de. OCh vi ha ingen dålig stor gräsmatta heller så de är inte alls kul. Man drar på de så länge som möjligt:P


En bild från när jag var nere i småland


Siri som ligger och sover när jag försöker greja med datan..


Älsklingens hjort han sköt igår och min duktiga
siri som spårade upp den..


Klara och älsklingen innnan vi skulle ut och jaga igår..

och så sist men inte minst armbandet..

http://cocobycatrin.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Catrin svarar

Jätte roltigt tjejen! Vad glad jag blir =) Ser fram emot att höra från dig igen!

2010-08-18 @ 19:31:31
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0