Nobelmiddag..

Först och främst ska jag säga att jag skrev detta inlägget vid elva tiden imorse, och satt samtidigt på facebook. Och tro ni inte att när detta inlägget var färdigt till att publiceras så få vi virus på datan. Visste inte vad jag skulle göra så har låtit datan stått på nu tills älskligen kom hem så han kunde fixa de. Och klart han gjorde de. Så nu ska jag äntligen få publicera dagens inlägg.

Nu har vi precis varit hos svärföräldrarna och ätit. Blev ju pizza, och hade ju velat ha en kycklingtallrik men som flera gånger innan så blev de en felbeställning med min mat. Men mat fick jag i mig så är nöjd med de.
Imorogn bli de att åka till försäkringskassan och lämna papper. Älkslingen ska jobba på eftermiddagen och fiska på förmddagen.. kommer inte se han mycket imorogn:(

gårdagen..
Igår så jobbade jag ju på den stora festen, 1500 pers. De såg verkligen ut som en nobelmidda. Så stort o så mycket folk.
Allt gick jätte bra, blev så segt i slutet bara. De enda negativa var att vi inte fick någon information alls om vad vi skulle göra eller hur de skulle gå till. De enda vi fick var ett papper med tider på hur kvällen skulle se ut och när mat skulle in och ut, och vilket bord man skulle ha hand om. Väldigt dåligt faktiskt.

Men jag kan berätta att jag nu kan lägga till i mitt CV att jag har serverat Bert Karlsson:)
Jessica Andersson, Tommy Körberg och Babben Larsson var där och uppträdde. kul kul.

Fick sluta vid två, längre had ejag nog inte klarat, så ont i fötterna. Är ju inte van alls längre.
Och på hemvägen hämtade jag Malin och Andreas som var på fest hos Martin.

Ronnum..
Blev även väckt av min svärmor(eller var redan vaken men ville försöka sova ännu längre) av att hon säger att jag ska ringa till Ronnum för dom söker serveringspersonal. Jag ringer men han som jag ska prata med sov fortfarande och då var kl 09.00.
Åker då ist in dit vid tolv tiden för att prata med honom personligen. Och vi satt och fikade och pratade i en timme. Fick en rundvandring oxå. Var ju riktigt fin där, har ju aldrig varit där.
Han skulle ringa när han visste mera ¨på måndag. Men han lovade mig att jag skulle få komma och provjobba där iaf, kanske till och med redan nästa helg.

Nu..
Somnade inte föräns tre inatt.
Och är rätt trött idag, blev väckt av en blöt smaskig tunga i mitt ansikte imorse.. och nej de var inte christian (han åkte iväg tidigt för att åka på sjön) utan de var min lurvtott Siri som tyckte att jag skulle vakna. Försökte att somna om men då kommer nästa inte lika stor tunga och smeker min kind. Skorpan denna gången. Man får aldrig sova när man väl behöver de.

Älskligen kom hem vid tio tiden och åt frukost sen åkte han igen, skulle greja med någon båt eller vad e var.
Jag går upp och börjar plocka lite här. Vika tvätt, hänga upp ny tvätt, diska, dammsuga och till sist tog jag och torkade golven. Fint blev de iaf.
Vet inte om jag ska ta och lägga mig framför tv:n lite och se om jag kan sova lite till. Busarna är ute i hundgården, gräver och busar för fullt. Blir väl en dusch för dom sen när dom kommer in.

Baby pratade om att han ville ha sallad ikväll, och själv har jag varit sugen på kycklingsallad hela helgen så ska bli smaskigt.. Men kan säga redan nu att jag inte tänker åka någonstans. Idag vill jag bara vara hemma och ta de lugnt.



Tjingeling..


Malin var min frisör denna igår kväll..

   
Såhär blev min frisyr..

Såhär såg jag ut färdigsminkat och färdig dressad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0