Veterinären..

Idag har vi en tid bokad hos veterinären..
för siri. Hon har ju haft så¨ont i sina öron nu ett bra tag och jag få rengöra dom 2 gånger i veckan och de är inte mysigt alls. Så igår tog jag och ringde till veterinären och fick en tid idag kl tre. När jag ringde och berättade hur de va så trodde dom att hon hade kanske hade öroninflammation. Så vi får väl se vad dom säger.
Få se om Christian är klar med fisket tills dess annars få jag köra upp lillemannen till farmor en stund.

Caspers öron..
de märks ju att denna pencelinen var mycket bättre, men han tar dock sig fortfarande lite om öronen. Men inte alls lika mycket som innan. Så hoppas att de bli bra nu. Han ska ju ha pencelinen i fem dagar till.

Helgen..
I helgen kom ju min familj upp från smålandet.. Så de var fullt hus.
När dom kom vid åtta tiden på kvällen hade jag gjort iornding tacos. Med hjortfärs och så hade jag faktiskt malt egen kycklingfärs. De var supergott med kyckling färs. de ska vi göra flera gånger.
Casper hade sovit en lite senare eftermiddagslur så han var vaken en stund när dom kom. Fick massa fina kläder.

Lördagen..
Var de ju rävjakt som pappa och christian skulle vara med på, vilket var största anledningen till att dom kom upp.
Linda(storasystern) sov i Caspers rum och tog på sig nattamatningen. Men han sov till kl sju och hade inte vaknat innan. Så de var ju inte så svårt pass. :P
Vi åt frukost i lung och ro och vid halv elva tiden åkte vi in till Överby där de blev lite shopping och fika såklart. Innan dess var vi ju faktiskt i tygladan där jag köpte nya köksgardiner bl.a.
På kvällen åt vi hjortrullarder, klyftpotatis/morot/blomkål i ugn, och whiskeysås till de. Till efterrätt blev de Hallonsufflé som jag gjort.

Söndagen..
Åkte återigen pappa och christian för att jaga, och vi tog åter igen en lugn lång frukost. Blev premiärgungning för casper i sin gunga jag köpte förra veckan, men han brydde sig inte så mycket då han var för trött. BLev en promenad ner till vattnet och casper sov i vagenen i två timmar tror jag.
Mamma lagade mat, nån god fläskfile gratäng m. pasta till. Och till efterrätt blev de nån god maräng m. glass som syrran hade gjort.

Lite kortfattat vad som hände, missat massa nu kommer jag på men orkar inte skriva mer;:P

Casper har fått lunch nu precis och nu ska jag ta mig lite lunch. Sen bli de att åka iväg vid halv tre.

Få bli två bilder som syrran tog i helgen.




Hahha såg nu att syrran har visst gjort om designen.. :D

Kommentarer
Postat av: Jennie- Mamma till Melker

Vad glad man blev av att kika in på din blogg idag, bilderna i headern var så färgstarka och uppiggande! :)

2012-03-13 @ 21:22:02
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se/
Postat av: Marie

Tack =)



Ja det är kul med "draw" men jag är så värdelös. Kan knappt rita streckgubbar. Och det är synd att det bara är engelska ord för ibland vet jag inte ens vad orden är för något =P



Hazel hade också problem med öronen för ett tag sedan. Det visade sig vara svamp och försvann efter en veckas behandling med nåt medel veterinären skrev ut åt oss. Hur ser geggan i öronen ut? Hazel var alldeles svart och ibland kunde jag gräva ut svarta klumpar när jag rengjorde med tops. Blä!

2012-03-14 @ 09:15:27
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: Marie

Hatar han att vara på golvet? Vart är han då, går du och bär på honom hela tiden?

Magdalena är överallt och ingenstans. Det är full rulle hela dagarna så jag hinner knappt med, haha. Hon pillar på ALLT =P

2012-03-15 @ 07:55:12
URL: http://thefairytales.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥ - i det andliga/mediala och det fotografiska

sv: haha nu ska du vara tyst :P haha jaa, jag tkr de är lite komiskt själv.. :P tagit tredje bletten idag och ahr illamående - vanlig biverkning. usch!

2012-03-15 @ 13:47:37
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Marie

Jaha, haha så långt tänkte inte jag =P

2012-03-16 @ 11:31:24
URL: http://thefairytales.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0