En månad och en dag..

(Då provar vi igen, skrev ett inlägg innan idag men då försvann allt när jag precis varklar och orkade inte skriva om allt, men efter en liten power nap och nu har jag skickat iväg pizzaköparna,  så ska jag nu försöka skriva om de)

..kvar..
tills jag och syrran fyller 20år. Usch vad tiden går, gammal börjar man blir oxå. 
 Blir att fira de hemma med släkt och familj. sen vet man aldrig vad dom har tänkt här uppe:P
Måste fixa present till syrran..

Igår.. 
så åkte jag och älskligen in till stan en sväng för att bl.a köpa lite som kanske skulle hjälpa mot min hosta och lite andra saker, sen tog vi även en liten lunch på MAX, smakade deras kycklingsallad och den va riktigt bläää.. gammal äcklig kyckling som dom mikrade och blaskig blöt bulgur, ingen dressen, den va inte nice. McDonkans är mycket godare.
Åkte upp till svärföräldrana när vi kom hem och där fick jag någon kuckelimuck medicin av maria som skulle hjälpa mot hostan med de funderade inte, blev bara väldigt trött av den.
Sen åkte vi till Christians moster Sara och Timmy där vi spenderade resten av kvällen, blev mycket prat och Wii-spelande... väldigt trevligt.
Vi åkte väl vid halv ett tiden.

Idag..
Så vaknade jag vid nio, trodde jag, men man skulle ju vrida fram klockan en timme så klockan var alltså tio. Så länge har jag aldrig sovit.. de va faktiskt riktigt gött, men halva dagen var ju liksom borta.
Älsklngen åkte iväg till sjön och skulle vecka lite nät, jag gick upp och kissade hundarna och hämtade in en back ved. Börjarde elda och gjorde en liten snabbstädning med min sopborste som är min bästa vän nu när jag inte ha någon dammsugare. Diskade även och gjorde iorsdning mat till hundarna. Sen blev de frukost till mig och lite tv tittande.
Nu när älsklingen kom  hem så va vi ute med hundarna och hämtade in en back ved, tog även en långpromenad med doggisarna innan så dom är fortfarande helt slut och snarkar här bakom mej.
Nu har jag precis skickat iväg Älsk, Alex och Felicia att köpa pizza, kycklingsallad beställde jag.. mums. Vi ska bara ta de lungt sen och kolla på lite filmer.

detta inlägget blev inte hälften så långt som de förra jag skrev men jag orkar helt enkelt inte skriva om allt igen så de blev en lite kortare variant och inte fullt så detaljerat som de va innna.
Nu kommmer iaf lite bilder som jag har tagit under tre dagar men inte orkat lägga in..

tjingeling


Bild fårn i torsdags då jag och älsklingen åker 4-hjuling ute på
isen för att vecka lite nät.


Älsklignen sågar upp hålen..


isblock lyfts upp, isen är fortfarande väldigt tjock men ändå
så tycker jag inte riktigt om att vara ute på isen.. 


skorna jag beställde från H&M, dock va dom lite för stora
men orkade inte skicka tillbaka dom, och när jag väl 
fått på mig dom så va de inte riktigt min stil, men någon gång
under sommaren ska jag väl kunna använda dom.. 


har inte haft så mycket ego bilder så nu kommer en från igår när jag vaknade.. :P


Skorpan på riktigt bushumör.. 


Gos med siri-piri


 Skorpan är ett riktigt godismoster som alltid ska försöka ta godispåsen..


Kommentarer
Postat av: Mona

Söta hundar :)

2010-03-30 @ 11:33:04
URL: http://monaalsuntfi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0