Nytt sffbord

Nu var de åter igne ett bra tag sen jag skrev här. Men ska verkligen försöka bättra mig.

Igår så började jag äntligen med vårt soffbord. Skulle målas vitt. OCh då var jag ju tvungen att slipa hela bordet. Fy fan vad de va jobbigt. Själva bordsskivan gick jätte bra, men benen fick jag ju göra för hand. De tog tid vill jag lova, men hann bli klar så jag fick grundmåla hela bordet. Och idag har jag målat hela bordet med den riktiga färgen .
Beställde en väggdekor som jag ska ha på bordet och den fick jag idag. Så nu väntar jag bara på att färgen ska torka, eller den har ju torkat men väntar på att den ska torka riktigt.
De kommer bli så himla fin tro jag. Dock tro jag inte att de kommer hålla sig vitt så jätte länge, men få hoppas på de bästa.
De kommer komma för och efter bilder så fort de är helt färdigt.


Ikväll är de tisdagsmys som gäller
Var ju ett bra tag sen vi hade de ny eftersom Hannah och Jimmy fått sin lilla prins. Men idag ska vi äntligen ha lite mys igen.
De bli porterstek med potatis och en riktigt stor god sallad. Älskar porterstek, har gjkort de en gång innan till chrille och han älskade de oxå, såsen är ju så otroligt god.
Till efterrätt bli de en liten jordgubbskaka, med mandelbotten med lemon curd på och såklart en massa jordgubbar. Hoppas att den är god, första gången jag gör den.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0