helgen e över..

Jaha då var en underbar helg över i småland..
en helg som har gått på tok för fort..
Vi kom ju ner i fredags och då åt vi tacotårta och hela familjen var samlad.
På lördagen följde älsklingen med ut och jagade och jag, casper och syrrorna åkte i väg till ryssby för öppet hus på min gamla gymnasieskola. Måste säga att de va väldigt dåligt iår med saker.. Hade iaf trevligt och fick träffa lite gamla kompisr.
sen åkte vi in till stan för att fika hos min barndomsvän Julia.. Henne ha man ju heller inte sett på jättelänge så de va oxå supre kul.

När vikom hem så blev de kalops till middag, väldigt mumsigt, och till efterrätt blev de dumlecheesecake.

Söndagen var de jagkt för älsklingen och de blev 2kalvar och en gris skötet. Fick träffa syrrans kille oxå, de var roltigt för man ha hört en del om honom men aldrig fått trfäffa han.. men han var riktigt trevligt.

Blev falskfläskfil´e med hasselbakspotatis till vid fem tiden när dom hade kommit hem från jakten.
Under dagen hade jag putsat alla mammas fönster, hon fick en fönsterputsmaskin när hon fyllde år och hon hade inte testat den och tycker d eär så roligt med nya tekniska saker, och de är ju inte världens roligaste att putsa fönster så jag tänkte ja skulle testa den. Och den va jätte bra, och de blev helt plötsligt roligt.. och de gick så fort.. Så den har jag lånat med mig hem nu..:D
Tanken va ju att vi skulle åkt hem igår, men jag var så himla trött(sambon=ej nykter) och de va mörkt så vi besätämde att vi skulle åka hem idag på morgonen.
Så klockan sex ringde klockan imorse och vid tiotiden var vi hemma.

Körde upp älsklingen till svärförälsrarna för han var tvungen att åka ut på sjön, lämnade av linda hemma hos sig och åkte hem till oss,.
När jag kom hem så gick jag direkt ner och tände i pannan, ni kan ju tänka er att de va kallt innne efter att inte ha eldat sne i torsdags.
Sen så va de en liten casper som ville ha mat som inte hade ätit på 6timmar. och sen packade jag upp allt.. Skönt att få allt upppackat direkt.

Få se om de kommer några bilde från helgen seenare...
åh måste ju berätta att min syrra gå ju en medium utbildning och i helgen visade hon för första gången för mig hur de går till. Va så spännande och hon kollade om de fanns någon i huset. Och vår mormor va hos oss. Tänker inte gå in på mer detaljer men hon tyckte jag hade fått en fin pojke iaf. 



casper på väg ner till småland.


För ett tag sen så köpte jag en bild av Linda som hon själv hade tagit,
och i helgen fick jag en ram till den så nu hänger den i köket, blev riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

ÅH nämen ÅH vad fint det blev!!!En underbar färgklick!!!!Kul, riktig skoj...Åh vad mkt god mat o trevligt sällskap ni verkar ha haft;)

2011-11-21 @ 19:03:26
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Hannah

Bli inte förvånad om fönsterputsmaskinen kommer närmare svärföräldrarna ;) den får gärna flytta sig lite längre ut på näset ;) hihi, skoja bara

2011-11-21 @ 22:17:03
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh nu är den fina älgen o ramen på min blogg!

2011-11-22 @ 10:52:14
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Ja verkligen...! hihi fönsterputsmaskin låter det..!Underbart hade behövts här hemma, vart är den köpt?

2011-11-22 @ 15:05:37
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Jennie ♥

sv: ja visst har du tagit en hel del av dem. men du brukar ju aldrig skriva att jag har tagit de bilder du använder ;)

2011-11-22 @ 15:42:00
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Så fin han är :)



Svar: I torrt hår :)

2011-11-22 @ 19:12:22
URL: http://elingabriella.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0