Synundersökning..

I förrgår tog jag äntligen tag i de..
Har ju haft ont i huvudet rätt mycket nu o hade funderingar på om de kunde vara att jag behövde nyna glasögon. Dom jag ha nu har jag ju ändå haft i tre kanske till och med fyra år.
Så i förrgår ringde jag o fick en tid för synundersökning igår kl fyra på eftermiddagen.

Synen hade inte förändrats så mycket på dessa åren, men ändå tillräckligt mycket för att jag nu mera är tvungen att ha glasögon när jag kör bil. Vilket jag ändå ha haft hela tiden då de inte känns säkert att köra utan.

Har nu 50% fel på vänsterögat och 30% på höger ögat, och värre kommer de inte att bli. När man är i min ålder så stannar de tydligen upp och kommer inte att bli sämre. Vilket är bra.

Men de blev ändå två nya glasögon o så lagade jag de ena gamla paret som varit sönder ett år.
De är då fan inte billigt med glasögon, och bli ju inte bättre när man är arbetslös och inte har så mycket pengar. Men de är pengar man får lägga ut, och så har jag ju dom nu i flera år framöve.r



Här är de ena paret som jag valde...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0