öroninflammation..

Måndags var de ju träff med mammorna.. LIka trevligt som alltid och god mat. Nästa gång som bli i slutete av mars är de våran tur att ha de.. Funderar på vad man ska bjuda på men tro jag vet.


Idag var de ju 8månaders kontroll som stod på schemat..
Så kl elva var vi där, och de gick jätte bra. Han utvecklas precis som han ska.
Vår lilla skatt väger nu 9870g och är 75,5 lång..

Sen så bad jag henne om hon kunde kolla han i sina öron, för han har tagit väldigt mycket i dom de siista.. och hon kollar och tycker de ser lite rött ut. Får en tid hos jourläkaren en timme senare.
Kommer dit och hon titta på honom, hon kan inte riktigt avgöra så då hämta hon en öronläkare och emmellan de så är vi i labbet och kollar tempen. 36,5.
Kommer tillbaka till läkaren och hon säger att de är ingen snack om saken att de är öroninflammation. Så fick penecilin som han ska äta 3gånger om dagen i 5 dagar.

Men när jag ska hämta ut den så har ju såklart vargöns apotek lyunchstängt till kl ett. Och lillemannen skulle ha mat halv ett vilket klocka nu var.
Så in med han i bilen och drar iväg till VÄnersborg. Ta en kölapp och ser att de är en sisådär 20-25 nr framfrö mig. roligt..

Går och handla de andra jag ska ha till lilleman, tops, alvedon, näsdroppa och sinova till mig(kan verkligen rekomendera de)
Han roa sig rätt bra med alvedon och näsdroppsförpackningarna en bra stund men sen börjar de blir lite grinigt, går en runda med han där inne och hitta såna ellas kitchen påsar med pure. Köpte snabbt en sån och han åt på som bara den.
Han hann äta upp den innan de var våran tur.
I bilen somnade han på 2röda..

N'r vi kom hem fick han mat och nu leker han för fullt.
Han är ändå väldigt pigg, men får vissa  skrikattacker imellanåt.


Imorgon bli de lugnt och på fredag bli de besök på MVC.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0