Ullared

Igår blev de en sväng till Ullared...
Halv fem åkte vi hemirfrån, full bil.
Så vi var där när ullared öppnade. Hade inte så mycket som jag visste om att jag behövde köpa.
Men de blev ändå full kundvagn när vi var färdiga. Men ungefär 50% av de jag handlade var kläder till Christian. Han behövde verkligen de då han använder allt till när han arbetar på sjön. Så ni kan ju tänka er hur fina alla hans "fin"kläder ser ut.

Blev självklart lite grann till Casper oxå, bla. Påslakan, bitring, haklappar, dreglisar och lite kläder. Blev inte så mycket kläder då hela hans garderob är full plus lite i min garderob oxå, måste ju hinna använda de han redan har. Men lite kunde jag ju inte motstå att köpa lite grann ändå. Blev en hel del pyjamaser i olika storlekar.

Sen blev de massa annat småplock, handdukar, sopsäckar, lampor, wokpanna..osv..

Casper var hemma med pappa...
Faktiskt första gången som dom får en hel dag tillsammans då han tar hand om Casper helt själv. Han har ju självklart haft Casper innnan oxå men de har ju bara handlat om några timmar  när jag varit iväg. Men de hade allt gått bra, han hade dock vaknat halv sex o inte velat somna om. Han brukar ju alltid somna om o sova till elva tolv tiden;P


Igår kväll när jag packat upp allt..
Så fick Casper sig ett bad vid sju tiden och efter de fick han mat och somnade halv ¨åtta och sov fram till klockan sex imorse. De har aldrig hänt innna, han sover ju annars till halv fyra, fyra och vill ha mat och somnar om. Men ikke inatt.
Och jag klagar verkligen inte.. de var riktigt gött att får sova en hel natt.


Idag ska vi upp till svärföräldrarna senare..
när Casper vaknat och så ska jag måla färdigt hundkojan som älsklingen har byggt tillsammans med lite hjälp av svärfar naturligtvis. Den kommer bli så fin, och blev lite större än vi tänkt oss. Hälften hade faktiskt räck till våra små godingar.
Men Fin blir den iaf. Ska se om jag kan ta en bild på den sen när den e färdig så ni får se:)


Och så har åter en helg gått.
Nästa helg är de dags för dop för Casper.
Bli mycket pysslande med de denna veckan. Tur vi inte har något inbokat. Så på fredag sätter jag igång med att baka 7 tårtor. Tror dom kommer bli super goda. Har gjort mig en egen lite kombination hur tårtan ska se ut och smaka.

Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

oooo, vad roligt! :D SJU tårtor, hur många blir ni egentligen? :o hehe...

pöss!

2011-09-25 @ 10:16:56
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

åh var ni ? vad mys :D det var galet mycket folk ! vi åkte dit ganska sent så vi var framme runt 13 tiden kanske, hihi. Men det gick jättebra med Alva, nästa gång ska vi nog också åka dit själva och shoppa lite julklappar kanske ;) haha

2011-09-25 @ 10:45:59
URL: http://emmajosefine.com
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

oj, ganska små tårtor då va? :P svårt det där, vi blev 20 pers på Isadoras dop, och jag gjorde 1 långpannestor tårta, tre lager. det blev massor över... :P

2011-09-25 @ 10:46:58
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Vägen till ett syskon|| Love Oliwers mamma

Nej fan jag vill också åka till Ullared, har aldrig varit där då jag bor i Stockholm.

Tycker du att det är värt att åka dit om man bor i stockholm?

Finns det bra grejer?



Kram Love

2011-09-25 @ 11:29:17
URL: http://livetssmaunder.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Hej! Hamna av en slump här. Såg att du heter Sofie och har en liten Casper. Jag heter oxå Sofie och har oxå en liten Casper.



Ullared är kul! Hoppas vi kommer upp dit en gång innan jul!



Ha en fin söndag!

2011-09-25 @ 12:39:21
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh herregud 7 tårtor, du är ju galen!

hihi kul att spela mot dig i Wf;)

2011-09-25 @ 16:39:57
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Ah lite mer meck om man även gör bottnarna själv,hehe.Trodde du förlorat förståndet helt;)

2011-09-25 @ 20:20:14
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Vägen till ett syskon|| Love Oliwers mamma

Åh tack för ditt beklagande :(

Ja jag hoppas att turen vänder snart så vi får uppleva ett barn till..



Ja har ju en bil så jag funderar på att ta en dags tripp från tidig morgon och åka dit men vi får se ..har aldrig åkt så långt förut haha



kram

2011-09-25 @ 20:29:42
URL: http://livetssmaunder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0