Besök

Min mamma,Min kusin och hennes föräldrar är här över helgen...
Igårkväll när dom kom så åt dom kräftor som älsklingen hade tagit med sig hem från jobbet. De va väldigt uppskattat då mamma och dom kört 27mil upp hit. Blev mycket prat och vi gick inte o la oss förrän halv tolv, tolv tiden.

Idag åkte vi till Överby på förmiddagen..
Både jag och Casper fick  hem en del saker. Jag köpte ett par skor och ett par mystofflor, köpte även två st pyjamaser(tycker de går åt så himla mycket pyjamaser, tvättar varje dag tycker jag så han behövde allt några till) han fick även vantar som han kommer behöva nu till vintern, han har ju alltid så kalla händer.
Av mormor fick han en jättefin overall som han kommer vara så fin i till vintern. Va lite svårt att veta vilken storlek han behövde, har ju börjat lite smått med storlek 68 nu, men eftersom de är ett tag till tills han kommer använda den och han växer som attan så köpte vi storlek 74.

Innan vi åkte hem..
Så tog vi oss en liten lunch på eat café och restaurang. Jag tog en sallad som jag själv mixade hur jag ville ha den.
Tycker verkligen om de stället, dom har så mycket gott. Fikar nästan alltid där när jag e på överby.

Nu sitter dom andra och spelar yatsi..
mesans jag försöker komma ikapp lite med bloggläsningen och självklart göra ett inlägg. Har faktiskt blivit bättre på att blogga nu när jag fått en bärbar data. Och de känns som att de har blivit roligare på något vis.

Ikväll bli de att vi ska grilla..
Blir fiskpaket ala Christian, kokt potatis, kall dillsås samt en stor god sallad. Självklart så bli de annat än fisk till mig. Jag ska grilla vildsvinsrevben och vildsvinsbog.

Imorgon ska dom åka hem..
Min kusin emma fyller ju 20imorgon så bli att vi firar henne lite. Jag tänkte göra porterstek på hjorten vi styckade häromdagen.. Älskar porterstek, såsen är ju bara så god.


Nu kommer lite bilder på de vi köpte idag..

 

 


  
Berättade ju för er att jag beställde mindre sänglampor i samma modell som lampan jag fick där de stod CASPER på. Igrå hade mamma med sig dom upp, så hängde upp dom innan. Är så nöjd med dom. Nu är de bara ny säng som fattas.

 
Ligga på magen är inte alls roligt.. Men försöker få han till de liten stund om dagen iaf.

 
Suga på tummen är godare än nappen


Mys med mormor på morgonen





Tänkte på de, när börjar dom få tänder??
För Casper har börjat dreggla något hemskt mycket och äter på allt som går att stoppa in i munnen. Men är de inte lite väl tidigtt eller?


Kommentarer
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Det är så olika det där med tänder! Jag har en kompis, hennes son fick vid 3-4 månader och Moa fick sina två för några veckor sedan och hon är 6 månader. Sen vet jag vissa som är 9 månader och inte fått någon.



Ger du Babysemp? För det är just det märket de gäller. Såg de på mitt paket häromdagen att det står 6 månader. Det är nog nyare paket isåfall. För oss spelar det ingen roll då hon ju är 6 månader, men för er då. Kan va bra att veta!

2011-09-17 @ 18:20:30
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa <3

Jo babysemp är semper. Det är samma sak.

Men detta är väldigt nytt tror jag, för jag märkte de på vårat senaste paket jag köpte.. :)

Du ska nog kolla upp de innan du börjar ge nr2!

2011-09-17 @ 21:01:17
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hejsan =) vilken jätte fin sida du har.. jätte fina bilder.. hit kommer jag gärna flera ggr =) Hoppas du får en bra söndag. kram

2011-09-18 @ 00:41:46
URL: http://bonusfamily.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Ja fast tvåan är numera från 6 mån. De kanske inte har kommit fram till BVC ännu, vad vet jag :)

2011-09-18 @ 10:17:57
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack för att du följer mig i bloglovin, jag har gjort det samma, följer dig nu =).

Gud så länge sen jag spela Yatzy... det var evigheter sen =).... hopps du får en bra Söndag. =) kram

2011-09-18 @ 11:00:01
URL: http://bonusfamily.blogg.se/
Postat av: felicia - 19 år och mamma

vilken goding du har!



de där newbievantarna hade vi förra vintern. jättemysiga :)

2011-09-18 @ 16:43:36
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Alffred har hållt på länge i munnen nu. MEN det kan verkligen dröja länge innan det kommer ngt med..

Ah men vad kul! Då kanske vi kan få ihop ngt, att vi kan ses?

2011-09-18 @ 17:21:56
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0