Helgen

Då ska jag åter igen försöka skriva ett inlägg. Har försökt en gång innan ikväll men fick underhålla Casper och under den tiden så hann batteriet till datan ta slut..
Så typiskt när man nästan skrivit färdigt ett inlägg.
Kommer bara bli en snabbbeskrivning av helgen då jag inte orkar skriva så detaljerat, kommer desto mer bilder ist

I Torsdags kväll kom ju mina syskon och min svåger upp. Dom var här vid elva, så de blev bara lite prat och sen så¨gick vi och la oss.

Fredagmorgonen så åt vi frukost sen så var de bara att börja på alla tårtor som vi skulle göra.
Fick lite hjälp av storasystern men annars så gjorde jag de mesta själv. (Den fick för övrigt bra betyg men jag tyckte inte de va en tiopoängare om man säger så.)
Vid halvtolv så kom mamma och pappa hit. Så var hela familjen samlad.

På eftermiddagen så åkte vi till bygdegården och skulle börja duka.
Blev riktigt nöjd med dukningen faktiskt.
Allt som allt så skulle vi bli 52 personer.

Till middag så åt vi Tacos, tro inte man kan bli trött på tacos.. de är så otroligt gott.


Lördag
Casper sov till kl fem på morgonen, och klockan halv sju ringde sambons klocka och de var dags för han och pappa att stiga upp och jaga. Första dagen för att släppa hund på rådjur. Så efter ett tag fattade Siri att de va dags för henne att äntligen få komma ut och jaga, morgontrött som hon e.

De mesta var ju färdigt inför dopet, hade salladen kvar som jag skulle göra. Så den gjorde jag på förmiddagen. Sen åkte jag, Jennie och Stefan till överby för att handla present till andra systern som fyller år nästa helg plus att vi skulle handla lite lunch i form av korv med bröd.
Så långt gick de bra, men när vi hade knappt en kilometer kvar hem så fick vi punktering. Har tyckt innan i veckan att bilen varit lite konstig när man kör att den drog åt vänster när man körde. Så jag har ju kört ganska försiktigt. Men nu den sista biten hem så drog jag på lite på raksträckan och de dröjde inte länge förän de började skaka så in i *. Och vi stannade till på en mötesplats.
Jo visst hade hela däcket spruckit på insidan, så de var bara att ta fram grejer och byta.

När vi kom hem så gjrode vi iodnign lite lunch och sen kom Christian syster till oss för att göra iordnign mitt hår, blev även att hon gjorde iordnign mina syskons hår oxå.


Och sen vid fyra tiden så körde vi bort till bygdegården.
Alla gäster droppade in en efter en  och vid sex så började dopet. Var allt lite nervöst innan men de gick bra.
Dopet tog nästan inte längre än tjugo minuter.

Medans buffén dukatdes upp så tog jag och christian och öppnade alla presenter. (vad Casper fick kommer de bilder på i ett annat inlägg, kanske imorgon). de tog allt ett litet tag att öppna alla.

Sen var de dags för mat, som bestod av: Potatissallad, vanlig sallad, Rökt lax m. romsås, kall citronkyckling, kall chilifläskfilé samt bröd, smör och ost.
Till dricka serverades de olika sorters läsk, kolsyrat vatten samt öl och vin.

Sen blev de tårta: chokladbotten med jordgubbsmousse emellan och vit chokladtopping uppepå.


Vid elva tiden var vi hemma efter att städat hela bygdegården.
Blev bara att vi tog in alla presenter och sånt vi haft med oss in och sen gick vi och la oss.


Söndag
Åkte Christian och pappa åter igen ut för att jaga. Denna gången tog dom med både siri och skorpan.
Mamma kom och la sig i Christians säng jämte mig och Casper.
Men vi somnad om rätt snabbt alla tre.
Vid halv nio vaknade vi och Jennie och Stefan kom ner. Vid nio åkte dom hem .

Så jag och mamma åt frukost och sen började vi packa upp allt och mamma städade hela huset.
Sen så gick vi faktiskt och la oss framför tv:n i sängen och somnade åter igen om en liten stund tills christian ringde och väckte oss, så då satte vi igång med att laga mat.
Vi tog och stekte fläskfién som blev över och till de blev de potatisgratäng, baconinlindad sparris, halloumi och beasås.


Strax därefter så åkte även dom hem.
Vi satte oss alla i soffan och tog de lungt. Sen gick jag och tog mej en dusch och nu sitter jag här.
Casper somnade precis jämte mig och så har jag två väldigt trötta hundar jämte mig på andra sidan.



Nu kommer de en hel bildbomb från helgen.



FREDAGEN:

                      
Tårtbak

  
Min tvillingsyster Jennie m. Casper     Min Mamma m. Casper                        Min Pappa m. Casper

 
Min sötnos

  
casper m. faster Malin                                                      Dukningen

Lördagen


Hjärtat uppe på scenen


Tvillingsystern, jag och casper
 
Mina Syskon, Jag och Casper


Casper redo inför dopet

 
Matdags i väntan på att gästerna ska komma.

  
Morfar                                                   Glada Casper när gammel moster Marie prata med han

   
Jag med mitt lilla hjärta



   
Dopet


Faddrar blev mina två syskon och christians syster

 
Buffén


Alla gäster

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0