3 Månader

Idag blir vår lilla älskade Casper hela tre månader.
Vart tar tiden vägen?! Känns som man nyss låg på bb med världens sötaste lilla pojke.

Vid tio var de alltså dags för tre månaders kontrollen..
Vägning, mätning och sen sprutorna

Han väger nu 7250gram och är 66cm lång. Kurvan som innna gick rakt upp i både vikten och längden har börjat att plana ut rejält.

Sen var de ju dags för sprutorna, Man har ju hört rätt dåliga saker om dom. Att de e jobbigt och att barnen bara skriker m.m. Men jag kan inte påstå att jag tycker de var så farligt. den första sprutan märkte inte casper av, han bara satt och tyckade på sina händer. den andra märkte han av lite och skrek till när hon stack han men sen var han samma glada Casper igen och tittade runt på alla gosedjur m.m. Och ikväll har jag inte märkt någon skillnad på honom. Han har varit lite trött men de kan ju vara efter helgen oxå.

Han somnade nu vid åtta och innan dess satt vi hela familjen i soffan och myste.

Nu har jag gått in i sovrummet och lagt mig i sängen framför tv:n.


I veckan har jag ingenting planerat förän på fredag då jag ska till tandläkaren och ta bort lite tandsten. Och helgen bli de att åka till lysekil och fiska hummer som de ser ut nu.


Hade tänkt lägga ut lite bilder på de som Casper fick i doppresent men orkar inte de nu, så får se om de bli imorgon ist.



Kommentarer
Postat av: Coquina

Grattis till Casper på 3 månaders dagen =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya tävling, perfekt för dig som har barn =)

2011-10-03 @ 23:30:35
URL: http://coquina.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh vad kul att kurvan är som den skall!Ja man får försöka få upp kondisen som verkligen inte finns där än,hehe men den kommer väl antar jag;)

Roligt,stannar ni hela helgen?I sådana fall kan jag juta färjan över så tar vi en lunch eller ngt?

2011-10-05 @ 21:51:25
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0