Puréer

Medans Casper tog sig en liten power nap så tänkte jag att jag skulle göra lite mer puréer.

Så idag tänkte jag att de skulle bli broccoli, palsternacka och majs.
Majsen är en stor favorit så den har gått åt som bara den.
blev att jag gjorde broccoli och palsternacka. får se om jag gör majs senare eller om jag kanske gör de imorgon ist. Får nog bli imorgon då jag tror att jag kommer fylla iskubsformarna som jag har.

Ska bli roligt och se vad han tycker om både broccoli och palsternacka, de har han aldrig smakat innan.

Köpte faktiskt mango puré förra veckan, men den tyckte han inte alls om. Och jag förstår han verkligen. Jag älskar mangon, men den var inte alls god. Så igrå när vi var och handlade så köpte jag lite blåbär ist. Och de fick han imorse tillsammans med gröten och de var inte alls tokigt. Få ta och testa i eftermiddag/kväll igen när han få smaka lite broccoli tror jag.


tänkte se om jag kunde börja vänja honom lite vid vatten, i sommar gick de rätt bra. Men har inte testa igen sen dess.



Färdiga palsternackspurén


Broccolin färdig för att mixas.


Nu ska de få svalna lite innan jag häller upp de i iskubsformer


Casper har vaknat och sitter nu och kollar på lilla sjöjungfrun.

Kommentarer
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Duktig du är!

Nu finns det mer färgval på älgarna hoppas det klickar..säg till så skriver jag ut med en gång..=)

2011-11-03 @ 10:46:33
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Bild nummer 4 alltså, så att det inte blir fel;)

2011-11-03 @ 10:55:04
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Yes men då kör vi på det;)Maila din adress till mig, så får du ett mail med mina kontouppgifter med;)

2011-11-03 @ 12:41:03
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Thessan

jättefin blogg du har!

2011-11-03 @ 18:25:00
URL: http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0