36+2 BM-besök

Jaha dåva de dags att åka till barnmorskan imorse.
Började med urinprov och blodprov. Hade väldigt lågt järnvärde även fast att jag äter järntabletter varje dag. Ska börja ta dom på kvällen ist då dom kanske tas upp mer av kroppen. Men vid den här tidpunkten ska barnet ha fått de järn som den behöver, så de ska förhoppningsvis inte vara någon fara.

Hon kände även på magen för att känna om lill*n fixerat sig. Men hon kände inget, så då kollade hon de "andra vägen" som hon sa..  Och då kände hon, h*n har lagt sig väldigt långt ner så därför hon inte kände något på magen. Så fixerat är de.. 

Hon ville även gå igenom hur jag ville ha förlossningen och skrev ner de så dom vet de när jag kommer in. Jag har ju inte funderat så mycket på den då jag hört många som planerat innan hur dom vill ha de och så bli de inte alls så. Så jag känner att jag ta de som de kommer och ta de smärtlindringarna som jag känner att jag vill ha då.



SF-mått: 35
Blodtryck: 130/60
Hjärtljud: 149
Vikt(sen start): +8kg


 
15+2                                                                                                      36+2 

Kommentarer
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Alltid svårt att veta hur man vill ha en förlossning, som du säger så hör man andra som inte alls upplever förlossningen som de såg fram emot..



2011-05-24 @ 14:30:06
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Cherie Mårtensson - I väntan på liten

Svar: Det är bäst så blir man inte besviken :) Jag gör likadant även om jag vet hur jag gärna vill att förlossningen ska se ut så kommer jag inte att förvänta mig det :)

2011-05-24 @ 18:34:14
URL: http://mammacherie.se
Postat av: Tina - Minnas mamma

Ja, det är nog klokt att göra vad som känns bäst i stunden! :)

Jag ville ju föda utan bedövning men när jag låg där kände jag att "jag dör!" och bad om bedövning i alla fall. Men jag hann ändå inte få någon för när narkosläkaren kom in så satte krystvärkarna igång så det var bara att fortsätta köra på au naturale så att säga. Det blir liksom aldrig riktigt som man planerat så kör på känsla bara. Lita på din kropp :D

2011-05-24 @ 22:45:06
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Skulle bara passa på att säga, som du säkert vet, att mjölk och mjölkprodukter hämmar järnupptaget samtidigt som c-vitamin främjar järnupptaget :) Så dra ner på mjölken och upp på c-vitaminen!

2011-05-25 @ 21:21:48
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Sabina

Vinnaren är utsatt av veckans blogg tävling. Kolla in om det blev du. Om det inte blev du så va med nästa gång så kanske du har turen =)

2011-05-27 @ 10:02:45
URL: http://smebacksflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0