Frågor om graviditeten osv.

HIttade lite roliga frågor hos Jenny som jag tänkte svara på som kanske är roliga/intressanta för er att läsa.  

GRAVIDITET:


När fick ni reda på att du var gravid? I mitten av september

Var det planerat? Njaee, de va de väl inte.

Mådde du illa under graviditeten? Ja i början

Hade du mycket foglossningar? Jaa usch.. Blev bara värre och värre ju längre i graviditeten jag kom

Hade du någon hormonrand? Nepp

Fick du bristningar på magen? Jaa alldeles för mycket.

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Jag var helt säker på att de va en tjej, men christian trodde mer på en kille.

Vad ville du att det skulle bli för kön? De spelade ingen roll, ett barn som mådde bra.

Hade du några speciella cravings? Hadel lite olika under hela graviditeten, mango, pasta bl.a

Vad gillade du för mat? Mycket pasta
Någon maträtt du avskydde? Nja, tro inte de.

Hade du halsbränna? Aldrig

Behövde du kissa ofta? Jaa!

Hur mycket gick du upp? 6kg

Är du nöjd över din graviditet? Absolut, tycker att de gick alldeles för fort bara, hann inte riktigt att njuta av den.
Var du rädd för förlossniningen? Nej, tänkte aldrig på den.

FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning? Natten mellan den 2-3Juli

Vilken vecka var du i? 41+6

Gick du över tiden? Mmm två veckor

Hur startade din förlossning? Värkarna började på kvällen den 2juli
När åkte ni in? Klockan 03,00 den 3juli

Hade du någon bedövning/smärtlindring? Ja, epidural och lustgas. Badade även när jag kom in.
Hur länge hade du värkar? Allt som allt från start i 17timar ungefär.

Tyckte du att värkarna gjorde ont? Nja, inte så att jag inte klarade av de fram till krystvärkarna kom

Grät du? Nej de gjorde jag itne

Skrek du? Ha fått höra efteråt att jag inte gjorde de.

Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? När vi åkte in var de med 1-3minuters mellanrum

Hur lång tid tog krystvärkarna? Kommer jag inte ihåg, men tycker de gick snabbt.

Vem var med på din förlossning? Min älskade sambo såklart.

Hade du ont efteråt? mm..

Är du nöjd över din förlossning? Ja, men hade velat slippa komplicationen som hände efteråt.

 

 

BEBISEN:

Mådde bebisen bra när den kom ut? Japp:)

Vad blev det för kön? En grabb

Vad vägde han/hon? 4750gram
Hur lång var han/hon? 54 cm.

Huvudomfång? -

Ville bebisen amma på en gång? Blev ju komplication så de fick han inte förän ett antal timmar efteråt.

Hade bebisen gulsot? Nej

Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja
Vad fick han/hon för namn?? Casper

Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Jaa de va vi, enda killnamnet som vi vekrligen tyckte om redan från början.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0