Äntligen

Äntligen har vi tagit tag i dopet.
Igår höll vi på o få ihop ett datum som våra familjer kunde på. De är ju de viktigaste att ens familjer kan komma sen kan man ju inte ta hänsyn till resten av gänget.
Vi höll på fram o tillbaka igår jag och mamma.. Oj oj...höll på o bli tokig.
Men sen äntligen fick vi ihop de. Då va de bara att hålla i tummarna så att prästen oxå kunde.
så idag ringde jag till henne, kvinnlig präst för övrigt vilket jag gilla:)
Frågade om hon kunde de datumet vi hade bestämt. Hon hade 3dop och en vigsel samma dag och alla på helt olika ställen. Skiit tänkte jag då funka inte de datumet nu när vi äntligen fick ihop de.
Men hon skulle kolla och ringa tillbaka.
Så nu i eftermiddags så ringde hon tillbaka, och frågade om vi kunde ha de kl sex på kvällen. Vi sa ja direkt, visst de är lite sen, men så e de en lördag ocå så då e ju alla lediga dagen efter.

De bli alltså inget dop i kyrkan eftersom den renoveras fram till jul. Så vi ska ha dopet och "efterfesten" på samma ställe. Rätt bra oxå då hela min släkt från småland ska komma upp hit. Och dom flesta ha ju aldrig varit här.
Vi kommer även att ha plats i vårt hus om några vill sova över och itne köra de 27milen hem igen på kvällen.


Har suttit nuoch gjort klart alla inbjudningar, så de är bara frimärken som ska på och sen ska de skickas iväg imorgon.


Just nu börjar jag bli väldigt hungrig då jag inte ätit något sen kl nio imorse. Älsklingen är på sjön och jag sitter här uppe hos Caspers farmor och vänta på honom. casper ha somnat gott i vagnen. Och så ha jag en liten skorpa som lite o sover här framför mig på skrivbordet, så de är ltie svårt att skriva.
Nu vaknar lillen måste rusa.. tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

låter hur bra som helst :) den kom med posten idag ;)

2011-09-01 @ 19:28:19
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0