Skurhinken är framme.

Igårkväll började skorpan oxå att hosta, och hon spyr vaje gång hon hosta vilket inte alls är roligt. Och de gjorde hon ju förstås i sängen igårkväll när vi hade gått och lagt och. Så de var bara upp och hoppa och byta lakan.
Och efter den lilla insidenten så bestämde min sambo för att dom skulle sova i sin sängar på golvet inatt. Vilket dom adlrig brukar göra. Siri tog de ju bra och somnade direkt i sin lilla säng.
Skorpan däremot, la sig inte i sin säng. Där ville hon absolut inte ligga, hon stod nedanför min sängkant med huvudet på sängen och där stod hon en halv timme. Då hämtade jag hennes säng och la den nedanför min sängkant där jag ligger och tänkte att då lägger hon sig säkert. Men hon stod kvar i samma position, och jag somnade en timme och vaknade och då stod hon fortfarande och kollade på mig med sina små valpögon.
Vid detta laget hade älskligen somnat, så då öppnade jag upp täcket så hon kunde hoppa in lite smidigt. Sen ropade jag även upp lilla siri så hon oxå fick sova i sängen. OCh lilla skorpan trött om hon var så somnade hon på direkten, och hostade någon enstaka gång under natten men då var jag snabb med att ta ner henne på golvet, men då slutade hon alltid och så kom hon upp igen.

Nu på morgonen så har jag bytt sängkläder en gång och skurat golven ett antal gånger efter min lilla skorpa som spy slem varje gång. Siri mår däremot lite bättre idag, då hon inte hosta lika mycket förutom när hon bli exalterad och springer.
Båda två är väldigt väldigt slöa, är så tråkigt att se, eftersom de alltid brukar vara full fart på dom. Kan ju inte gå mina vanliga promenader heller med dom, så dom har kortats ner rejält eftersom dom hosta så fort dom anstränger sig lite.

Annars så är de tvätta som gäller idag, ska försöka bli av med tvätthögen. Annars vet jag itne riktigt vad som händer idag, känns som att de är torsdag..

Valdag imorgon och jag har verligen ingen aning om jag ska rösta eller på vad jag ska rösta på. Eftersom politik inte alls är min grej så har jag inte satt mig in detta och vet itne alls vad de olika partierna står för.
Vet ni vad ni ska rösta på? Ska ni rösta?


Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

jadu, vad ska man rösta. landstingsvalet är ganska klart. men resten... hm.. börjar bli jobbigt. vet du?

2010-09-18 @ 22:24:03
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0