10+5

Då ska jag se om jag kan försöka hålla bloggen i liv lite igen...

I början av oktober fick jag och min sambo ett stort besked,
att jag var gravid..

Christian tyckte direkt att de fanns ju ingenting att diskutera om hur vi skulle göra, han ville såklart behålla de.
Men jag däremot var lite tveksam, till hur vi skulle klara av den ekonomiska biten då jag inte ha något fast jobb.
De var bara den enda anledninge som jag var lite tveksam, men efter att ha diskuterat fram och tillbaka så beslutade vi oss för att vi skulle behålla de.

Den 8:de November var jag på inskrivning på barnmorskemottagningen i Vänersborg, där Monica(min barnmorska) räknade ut att BF-datumet skulle bli den 21 Juni 2011.

På farsdag den 14november så åkte vi hem till christians föräldrar på middag, då skulle vi berätta.
Eftersom ingen rikitgt av oss vågade säga de, så kom jag på några veckor innan att jag skulle göra mössor till alla i våra familjer där de stod: farmor, farfar, faster, mormor osv.
Vi gav dom mössorna och dom blev så glada och finns roliga berättelser att berätta om den kvällen när vi gav dom, men de hoppar jag över nu.
Helgen efter så åkte vi ner till småland för att berätta för min familj, och då gav vi dom mössor oxå. Oxå där väldigt glada reaktioner, vissa mer chockade än andra.
Tycker att vi kom på en väldigt roligt idé för att berätta för alla, eller ja, berätta och berätta:)

I fredags berättade vi för de flesta av våra kompisar som var här på fest, på diverse olika sätt. En som fick hämta en bok vid min säng, andra genom att vi sa de rakt ut, och genom att malin hade något "allvarligt" att berätta m.m.

Igår(lördags) så var de meningen att vi skulle åkt till Liseberg på julbord med christian familj och lite av hans släkt.
Men de blev avbokat pga vädret, var ju meningen att vi skulle berättat för dom där. men Istället så bjöd maria hem dom på middag på kvällen, för att berätta men även för att Maria fyller år imorgon.
Så innan vi ska börja äta så sätter dom på sig mössorna, de tog ett tag innan dom fattade men sen blev de tårar och skratt.


Jo hur mår jag då..
De går som en berg och dalbana.
Vissa dagar mår jag toppen andra(de flesta dagarna) så mår jag hur dåligt som helst. Illamående nästan varje dag och så är jag väldigt väldigt trött.
De känns ju att de är något som händer med min kropp.
Tycker även att de redan börjar synas, så vill gärna inte gå i tajta kläder längre, mår inte så bra av de faktiskt.

Den 7:de december är nästa möte hos barnmorskan, då ska hon tydligen ta massa prover vad jag förstått de som.


Såhär ser min grabiditet ut:
Beräknat förlossningsdatum:
2011-06-21
Barnet blev till omkring: 2010-09-28
Du är i vecka: 11
Du är i månad: 3
Antal graviditetsveckor och dagar: 10veckor och 5 dagar
Antal dagar kvar till förlossning: 205
(fakta från libero.se)

Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

gu vad kul att veta allt detta :) och du måste ju ha tajta kläder, en gravidmage är de snyggaste som finns syster!!

kram

2010-11-28 @ 19:11:49
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0