Tisdag..

Städa bilen..
vaknade vid åtta imorse och va riktigt täppt i näsan och kunde knappt andas, usch hatar att vara förkyld. Man kan inte sova och får itne alls den sömn som jag behöver.
Men men var bara att gå upp och kissa hundarna samt hämta in vedbacken och börjar elda. Göra iordning hundmat och frukost till mej, samma saker varje dag..
La mig i sängen igen och kollade lite på tv sen ville siri ha mat.
Vid cirka elva tiden bestämde jag mig för att åka upp till svärföräldrarna där älskligen var och städa bilen. När jag var klar med de så bestämde jag även för att tvätta bilen utvändigt. Båda sakerna behövdes verkligen då den inte blivit ompysslad under vintern.
De blev riktigt bra, synd bara att den kommer vara lika smutsig utvändigt så frt man kör någonstans eftersom de är så lerigt på vägarna.

Busa..
Hade tagit med hundarna upp så dom fick busa med de andra gäget i hundgården under tiden jag städade bilen.
Gick in och busade med dom medans jag väntade på att älskligen och tony skulle komma hem igen då de varit i grästorp och handlat lite plankor, dom ska göra en ny brygga vilket är väl behövt.
Fick en hel del kort med min mobilkamera på hundarna som jag kommer lägga ut här under.

Handla..
Imorgon blir de att åka o handla lite till Onsdagsmyset som de numer kommer att heta, vi har fått byta dag och de gör egentligen ingenting. De börjar bli svårt att kommma på vad man ska bjuda på, men imorgon bli de min sambos nudelwok som han gör så himla bra. Dock har vi inte kommit på någon efterrätt ännu, men de bli nog något enkelt. Blir bara att vi handla de vi behöver imorgon för på torsdag åker vi till småland och vi tycker de är onödigt att storhandla när vi ändå inte ska vara hemma, men de hade oxå varit skönt att haft de gjort så man slipper åka o handla de första man gör när man kommer hem, men så får de bli.

Trötta..
Nu är min små gosingar väldigt trötta, dom ligger helt utmattade här bakom mig, ena i fotöljen och den lilla pluttan ligger i solen på soffbordet som hon verkligen inte få vara på..men men.

Fick ett samtal..
från en tjej som jobbade på Quality Hotell som behövde serveringspersonal nästa helg, och efter att hon pratat med arbetsförmedlingen så hade dom gett henne mitt nummer:) kul.
Så nästa helg ska jag jobba från 16,00-ca 02,30-03.00, de är något stort evenemang på vänersborgs arena med 1000 gäster. Det ska vara trerätters och servering av viner. Helt svart klädd ska vi vara så måste åka o köpta en svart skjorta.
Jag kommer troligtvis vara helt slut den dagen då jag inte är van vid och jobba nu för tiden. men de kommer säkert gå jätte bra.

Nu ska jag se om jag kan sy några nät innan älsklingen komemr hem... sen blire köttfärsås och spagetti ikväll. mums.

Tjiongeling


Min pärla..


Siri..


Runtan och skorpan..


Massa bus..







Cita och jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0