Måndag

Då va de en ny vecka, ännu en vecka utan jobb..
Nu börjar de gärna bli lite långtråkigt att gå hemma, eller ja inte att gå hemma (trivs jättabra med att vara hemma, hemmakär som man är) men jag skulle vilja ha ett jobb, iaf en dag i veckan hade inte varit dumt så man har lite mer att göra och få tjäna lite pengar, just de att få tjäna pengar de är de jag vill, så man kan betala hyra, mat och allt annat som man behöver när man bo i eget(med världens underbaraste sambo). Visst jag få lite pengar av försäkringskassa eftersom jag är med i "Jobbgaranti för ungdomar" men den lilla summan jag få räcker inte långt. Aja nog parat om de.

Igår frågade älsklingen om jag hade börjat med mina tre mössor, och de hade jag ju inte. Och dom skulle ju lämnas idag!? Lite panik men klar blev jag allt med dom, satt till halv tio igår kväll innan jag blev klar med den sista. Gick ändå fort så de va skönt att jag slapp sitta uppe längre. Hoppas bara att dom passar, två av dom var till två fjortonåringar och en av dom var till en ettåring, den blev jätte gullig:)
kommer lägga ut bilder på lite olika mössor som jag har gjort, för ni som inte vet så ha jag ju en liten mösstillverkning. Gjorde ju en OS-mössa till min Christian och när alla såg den så ville alla ha OSmössa och sen så började jag göra andra mössor i olika färger och nu har jag börjat göra med mönster. Gjorde en med hjärtat och den blev grymm..
Tänkte jag skulle prova på att göra en liten tröja till skorpan, hon älskar ju att ha sin prinsesströja på sig och även sitt täcke som hon ha använt flitigt nu när de varit så kallt ute. Ha små ideér på hur jag ska göra den, ha ju inget mönster utan de är i huvudet, så vi få väl se om de kommer att fungerar eller om de blir helknasigt.

Idag ha jag inte gjort så mycket, bärde in lite ved innnan och började elda nu precis, gå snabbt att få upp värmen nu och de är så underbart, solen värmer mycket oxå så de är härligt, går knappt åt en back nu när de ha börjat bli varmare. Inann när de va som kallas så gick de åt tre backar om dagen, och de är mycket.

Pratade med syster precis som ville ha efterrätts tips som hon  skulle bjuda på och av mig fick hon ett recept på hallonpannacottapaj.. riktigt smarrig är den.

Ska försöka ta mig en lång promenad med hundarna när dom vaknat. dom sover som stockar, skorpan sitter här hos mig innanför min tröja och sover, hon ska alltid sitta med mig när jag sitter vid datorn, mys.


Till middag idag hade jag tänkt göra en paj, med chorizo, fetaost, rödlök o lite annat gott i och med äggstanning över.. mumms.

Här kommer lite bilder som jag lovade:)
Tjineling



Min Hjärtmössa m. 4hjärtan




Mössa med Fisk och Bubblor



Mössa i Olika Färger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0