En vanlig dag för Sofie..

..en vanlig dag för mig ser ut såhär:
Jag går upp vanligvis när min sambo gå upp och ska åka iväg, gör iordning hundmat, kissar hundarna. Sen ska jag ha frukost så då gör jag iordning de, gå tillbaka till sängen och kolla på Vakna med the Voice medans jag äter min frukost. Hundarna fortsätter sova en stund till. Sen när siri tycker de är dags för mat kommer hon upp till mig och börja slicka mig i ansiktet och sätter sig på min mage, vilket menas att hon vill ha mat.
Så bara att gå upp bädda sägen, ge dom små busarna mat, sen om dom ha aldelles för mycket energi så brukar dom få gå ut i hundgårde en stund för att springa av sig, och medans dom är där ute så städar och plocka undan. Bli även att jag diska om de står något som behövs diskas vill säga. Sen tvätta jag lite, bär in ved och börja elda. Mm de är väl ungefär de jag gör varje dag en halvtimme/timme, längre tid än så tar de faktiskt inte.

Nu sitter jag med skorpan innanför tröjan(hon sover som en stock( och varmt o gott e de för mig eftersom de inte är någon riktigt varme inne ännu, siri ligger bakom mig i soffan och sover rätt gött hon oxå. Jag väntar på att de ska bli lite mer värme inne så man kan ta sig en dusch utan att frysa ihjäl när man kommer ut ur duschen.
Annars händer inte så mycket idag, jag ska åka upp till svärföräldrarna och skriva ut mitt CV som jag ska åka o lämna imorgon. Annars ska jag ta mig en lång promenad med hundarna senare idag sen få vi se vad som händer.

Tjingeling



Här är drömsoffan som jag vill ha..


Morgonmys med Skorpan och Siri


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0