Baby needs mee..

Då var de onsdag denna veckan oxå.
Vaknade vid sju imorse och kunde inte somna om, älskligen åkte en halvtimme/timme innan och skulle ut på sjön.
Siri och Skorpan var oxå ovanligt pigga, Kan vara för att solen redan var uppe och sken i sprinngan mellan rullgardinen och väggen. Har haft såna sommarkänslor nu varje morgon, är så härligt när solen skiner. Man blir mycket piggare.
Jag tog en liten snabb promenad med de små busarna, sen ville dom att vi skulle gå in och göra iordnign frukost-Både till mig och till dom såklart.
Tog mina smörgåsar och satte mig i sängen och kollade lite på tv.
Men så långvarig blev jag itne där, åt upp och börjarde sedan plocka iordning lite och diska. Så skönt att få de översökat på morgonen och man komemr verkligen igång.

Gick ut i trädgården och leka lite med dom små busarna, kastade pinnar och bollar, De tycker odm är roligt.
Sen ringde älskligen vid halv elva och frågade om jag itne kunde komma upp och hjälpa honom, eller nej, egentligen sa han bara att han hade kommit iland och att jag kunde komma upp om jag ville. Och självklart gjorde jag de:)
Tog doggisarna med mig och åkte upp till min sötnos.
Och när jag kommer så fick jag genast massa jobb att göra(han behövde massa hjälp, därför han ringde men de ville han inte erkänna). Men jag sa faktiskt inte nej till att få arbeta lite, så var bara att ta på mina handskar och börjar rensa och filéea gös. De var en hel del som skulle filéeas och han skulle ju iväg och obba vid halv två.
Snabba som vi var så han vi även att packa 150kg fisk så han slapp göra de imorgn.
(Kommer lite bilder på detta sen)

Nu kom vi hem för en kvart sen och älskligen bara bytte kläder och tog mackorna som jag gjort till honom och åkte. Han skulle nog bara jobba till nio idag. Vilket han oxå gjorde igår.
Jag vet inte ritkigt vad jag ska hitta på idag, skulle behövt tvätta bilen men fick ju hjälpa älskligen så orkar inte åka upp dit igen.
Bli nog en liten power nap framför tv. Sen bli de en promenad för att hämta posten.
Ska plocka in lite tvätt och hänga ut ny oxå.
Sen ska jag självklart sy ett nät idag oxå. Kanske till och med kan bli två. Lånade en film av svärföräldrarna som dom hade hyrt så kan kolla på den samtidigt. Men de få bli senare ikväll.

Ne nu bli de att göra dom andra två sällskap som redan har somnat gött i sängen.
Tjingleing.


LIte suddig bild, men här står vi o filéear.


Baby som stå o filéea.


en liten del av gösfileérna.

Packetering på gång, jag har radat upp lådor med is i...


..och älsklingen packade och vägde allt.


En del av fisken. 150kg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Varit här förr?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Du glömmer väl inte att skriva in din bloggadress?

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0